Hotelowe telewizory pod lupą poczty
Właściciel hotelu musi zapłacić karę za niezarejestrowane telewizory. Nie ma znaczenia, że nic o kontroli nie wiedział i uczestniczyła w niej tylko recepcjonistka.
Pracownicy poczty przeprowadzili kontrolę w hotelu. W jej trakcie ujawnili, że znajduje się w nim 56 sprawnych odbiorników telewizyjnych z dekoderami. Ani jeden nie był zarejestrowany. Spółka, która była właścicielką hotelu, otrzymała karę w wysokości 34,7 tys. zł. Nałożył ją dyrektor Centrum Obsługi Finansowej Poczta Polska S.A. Spółka odwołała się do ministra infrastruktury i budownictwa.
Niesprawiedliwa kara
Spółka zarzuciła, że zebrany materiał dowodowy nie może stanowić podstawy ustaleń faktycznych wydanej decyzji. Spółka nie była zawiadamiana o kolejnych etapach postępowania, co uniemożliwiało jej wypowiedzenie się. Jej zdaniem doszło do naruszenia art. 77 ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. Zgodnie z tym przepisem, kontrola działalności gospodarczej przedsiębiorców przeprowadzana jest na zasadach określonych w tej ustawie, tymczasem tak w jej przypadku nie było. Przedstawiciel spółki nie uczestniczył w kontroli.
Zdaniem spółki wszystkie odbiorniki telewizyjne znajdujące się w pokojach są przeznaczone dla osób trzecich, które chcą z tych odbiorników korzystać (tj. gości hotelowych), na podstawie odrębnej umowy najmu, niezwiązanej z umową o świadczenie usług hotelarskich. Z tego powodu ma zastosowanie do niej art. 5 ust. 2 pkt 3 ustawy abonamentowej. Zgodnie z nim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta